Berrin Gümüşkemer-Kodlama Oyunla Baş Başa eTwinning Projemde Ulaşmak İstediğimiz Sonuçlar

 Her şeyin oldukça hızlı değiştiği dünyamızda, Dijital Çağa ayak uydurmak zorundayken Pandemi

dönemi ile birlikte çocuklarımız Uzaktan Eğitim ve Hibrit Eğitim ile birlikte Dijital dünya ile baş başa

kaldılar. Bu süreçte Zoom veya dijital medya üzerinden çocuklarımıza okul müfredatının dışında

21.yüzyılın kazanımları kazandırmak adına, yüz yüze eğitimde verdiğimiz fırsat ve imkanları online

sunmak. Ayrıca bu süreçte çocuklarımızın Dijital Dünyayla baş başa kalması ile velilerin artan

kaygılarını kısmen azaltmak.

Uzaktan Eğitimde web2.0 araçlarını etkin kullanarak, bu yeni nesil dijital araçlarla öğrencileri

heyecanlandırmak.

21. Yüzyıl becerilerinden Bilgi İşlemsel Düşünme çocukların –Öğrenen –Tasarlayan –İş Birliği yapan –

Araştıran –lider bir bireyler olmaları.

Kodlama eğitimi sürecinde öğrenciler, matematik ve bilişim

kavramalarını öğrenmenin yanı sıra yaratıcı düşünme, eleştirel analiz, sistematik deney ve süreç

boyunca sürekli öğrenme bilgi işlemsel düşünme gibi becerilerini de geliştirmektedir(Monroy-

Hern´andez ve Resnick, 2008; Shin, Park ve Bae, 2013). Dr.Aziz Sancar'ın Türk eğitim sistemine 10

önerisinden bir tanesi de “ Kodlama ilkokuldan başlayarak temel zorunlu ders olmalıdır.” İlkokulda

yapılan basit kodlama etkinlikleriyle problem çözme,mantıkyürütme,tahmin etme, takım çalışması,

proje bazlı düşünme gibi beceriler çocuklara kazandırmak.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Berrin Gümüşkemer-CODEORG

teknoloji ile ilgili hikaye